Biografia
Gennaro Faella serves as SVP Strategic Innovation & Development in Leonardo Cyber & Security Solutions Division since March 2022. Within the Division, Gennaro is heading up: the Cyber & Security Solution Product & Technology Development (CTO & Innovation); the Engineering; the Cyber Security, Resilience & Digital Center (SOC); the Strategies and Competitive Analysis; the National Business Development.As such, he also drives the strategic direction of the Division, the internal & open innovation and technology roadmap, feeding up alignment and synergies with the Group technology roadmap, and helps the Lines of Business to transform and grow businesses and markets.Gennaro was the General Manager in Marlink IoT & Digital between 2020 and the start of 2022. He explored and scaled up the new Digital businesses of the Group, working closely with Customers and Partners to create sustainable, resilient & remotely managed Operations in several Industries. He was part of the Marlink Group Executive Management Committee. Gennaro defined and executed the Marlink Group Digital and Strategic Plans, transforming people and organizations, contributing to create the global leader in business-critical hybrid networks and digital enablement solutions for remote and distributed Operations.He was Head of Strategic Business Development for the Marlink Group between 2017 and 2020, establishing business growth strategies for the Marlink Group and the initiatives of Maritime, Enterprise and Bridge Electronics divisions by identifying new ideas and ventures.In 2008 he joined Telemar, where he was responsible for the startup and the management of the international entities. He led the Company to become the Bridge Electronics and OT global leader in the Maritime Industry.Previously, Gennaro focused on international business development, corporate development, strategy and marketing at TIM, contributing to TIM Broadband strategy execution and to the International companies strategic planning and growth.Gennaro graduated in Economics from the Università degli Studi di Napoli ’Federico II’ with honors plus special mention of the Commission. He awarded the International Prize “Carla Rossi Balducci” for dissertation on product innovation.Gennaro holds a “Diploma (Master) in Inter-Cultural Management” from Cambridge University (UK).
Su questo sito utilizziamo cookie tecnici necessari alla navigazione e funzionali all’erogazione del servizio.
Utilizziamo i cookie anche per fornirti un’esperienza di navigazione sempre migliore, per facilitare le interazioni con le nostre funzionalità social e per consentirti di ricevere comunicazioni di marketing aderenti alle tue abitudini di navigazione e ai tuoi interessi.
Puoi esprimere il tuo consenso cliccando su ACCETTA TUTTI I COOKIE. Chiudendo questa informativa, continui senza accettare.
Potrai sempre gestire le tue preferenze accedendo al nostro COOKIE CENTER e ottenere maggiori informazioni sui cookie utilizzati, visitando la nostra COOKIE POLICY.
ACCETTA
PIÙ OPZIONI
Cookie Center
ACCETTA TUTTO
RIFIUTA TUTTO
Tramite il nostro Cookie Center, l'utente ha la possibilità di selezionare/deselezionare le singole categorie di cookie che sono utilizzate sui siti web.
Per ottenere maggiori informazioni sui cookie utilizzati, è comunque possibile visitare la nostra COOKIE POLICY.
ACCETTA TUTTO
RIFIUTA TUTTO
COOKIE TECNICI
Strettamente necessari
I cookie tecnici sono necessari al funzionamento del sito web perché abilitano funzioni per facilitare la navigazione dell’utente, che per esempio potrà accedere al proprio profilo senza dover eseguire ogni volta il login oppure potrà selezionare la lingua con cui desidera navigare il sito senza doverla impostare ogni volta.
COOKIE ANALITICI
I cookie analitici, che possono essere di prima o di terza parte, sono installati per collezionare informazioni sull’uso del sito web. In particolare, sono utili per analizzare statisticamente gli accessi o le visite al sito stesso e per consentire al titolare di migliorarne la struttura, le logiche di navigazione e i contenuti.
COOKIE DI PROFILAZIONE E SOCIAL PLUGIN
I cookie di profilazione e i social plugin, che possono essere di prima o di terza parte, servono a tracciare la navigazione dell’utente, analizzare il suo comportamento ai fini marketing e creare profili in merito ai suoi gusti, abitudini, scelte, etc. In questo modo è possibile ad esempio trasmettere messaggi pubblicitari mirati in relazione agli interessi dell’utente ed in linea con le preferenze da questi manifestate nella navigazione online.